n

2008-11-04
16:29:34

hej bajsnissar!
hellu, kom nästan just hem från skolan :) har varit en riktigt bra dag och har varit riktigt glad hela dagen nästan förutom imorse när jag var nyvaken, hehe! jag måste bara få säga att det är riktigt mysigt ute nu när det är mörkt, jag älskar det!  nåja, ska alldeles strax ta och hoja till hortlax och plugga med marie inför provet! sen blir det väl att umgås med hon, efter jag varit där vet jag inte vad jag ska hitta på, kanske fara förbi marielle en sväng! nä, nu måste jag skynda mig iväg! skriver mer sen,

kramis!


jag måste bara få säga en sak till,
vi såg en film idag på skolan som hette '' the piant'' tror jag det var!
handlade hur dom gjorde mot judarna förr itiden och hur dom var tvungna
att flytta från sin bostad osv .. och hur tyskarna gick och sköt alla på gatorna
den var nästan hemsk att se, fick tårar iögonen av se den! fast jag är lite fjantig
när det gäller visa saker med film iaf med att börja gråta! men iallafall, jag förstår
inte hur man kan vara så otroligt elak och grym mot människor och barn? och hur
dom behandlades, bara dom öppnade käften och sa någonting till tyskarna fick dom sig
ett skott i skallen, och om dom inte bugade fick dom sig slag osv .. nej! den filmen gillade jag verkligen inte..
alltid intressant att få se och veta hur det var förr i tiden, men dom är obehagliga att se!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: